Χ

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie dostosowując serwis do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
W każdym momencie możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

Druk nie musi być wrogim pożeraczem kapitału firmy


Sprawna, optymalna i ekonomiczna flota urządzeń,
czyli inwestycja w firmę i pracowników

Firma, która posiada wiele oddziałów lub rozbudowaną strukturę wewnętrzną ma problemy z właściwym gospodarowaniem środowiskiem druku. Jest ich wiele. Utrzymanie urządzeń w ciągłej sprawności, zarządzenie materiałami wymiennymi, usuwanie drobnych usterek, które pochłaniają czas informatyka firmowego – to tylko nieliczne z nich. Dodajmy do tego wysokie koszty utrzymania takiej floty drukującej. Konieczność zabezpieczania materiałów eksploatacyjnych, które mrożą kapitał firmy i współpracę z wieloma punktami serwisowymi, jeśli urządzenia firmowe pochodzą od różnych producentów. Tak funkcjonujące środowisko druku to prawdziwy pożeracz pieniędzy i czasu pracowników.

Co zrobić żeby uniknąć problemów związanych z drukiem? Przed wszystkim skonsultować dotychczasowe rozwiązania z wykwalifikowanym partnerem zewnętrznym, który nie tylko zoptymalizuje środowisko druku, personalizując je i dobierając do potrzeb pracowników, ale też zadba o to, żeby flota była bardziej ekonomiczna. Pakietem usług dedykowanym optymalizacji i ekonomiczności druku w firmach jest Optimized Print Services. Autorskie rozwiązanie Konica Minolta pozwala oszczędzić około 30 % wydatków związanych z procesami druku w firmach w skali roku. Przede wszystkim jednak – usprawnia pracę, dostosowując dotychczasową infrastrukturę drukującą do potrzeb osób i działów firmy.

OPS to pakiet usług, na który składają się konsulting, wdrożenie i obsługa. Pierwszy etap, czyli konsulting to audyt dotychczasowej floty pod kątem funkcjonalności, kosztów i odpowiedzi na potrzeby pracowników. Wdrożenie to etap modernizacji dotychczasowego rozwiązania i szkolenie załogi firmy do pracy z urządzeniami, tak by w pełni wykorzystać ich funkcjonalność. Obsługa to późniejsze utrzymanie w stanie sprawności floty drukującej, dzięki monitorowaniu jej pracy i bieżącej pomocy serwisowej.

- W pierwszym etapie realizacji usługi, Konica Minolta wnikliwie audytuje procesy druku w przedsiębiorstwie. Audytor analizuje pracę firmowej floty – zbiera dane na temat działania urządzeń, ich wykorzystania przez pracowników, stanu technicznego i funkcjonalności. W okresie od czterech do sześciu tygodni partner monitoruje rzeczywiste wykorzystanie urządzeń i liczbę wydrukowanych stron. Wszystko to pozwala na bardzo dokładne poznanie środowiska drukującego w firmie klienta, a tym samym dobranie idealnego rozwiązania, dyktowanego jej indywidualnym potrzebom – tłumaczy Paweł Grzyb, kierownik produktu ds. Optimized Print Services w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Na podstawie wyników z pierwszej części procesu – Konica Minolta proponuje wdrożenie rekomendowanego rozwiązania. Podczas trwającego cztery tygodnie okresu wdrożeniowego dostarczane są wszystkie wcześniej zamówione urządzenia, licencje, materiały eksploatacyjne i oprogramowanie. Do firmy, w której wdrożono nowe rozwiązanie oddelegowany zostaje pracownik techniczny Konica Minolta, który szkoli pracowników, by mogli w pełni wykorzystywać funkcjonalność nowych rozwiązań. Nad nowymi urządzeniami pojawiają się też tablice informacyjne, instruujące jak wykonywać na maszynach wszystkie niezbędne czynności, konieczne w codziennej pracy.

W ramach trzeciej składowej pakietu OPS, czyli obsługi można natomiast skorzystać z usługi Monitoring Comfort. Dzięki niej poprawie ulega logistyka materiałów eksploatacyjnych. Klient otrzymuje wsparcie ogólnopolskiej sieci techników serwisu Konica Minolta. Wysoko wykwalifikowany personel reaguje zaraz po pojawieniu się problemu. Jest to możliwe dzięki rozproszonej w całym kraju (10 miast) sieci delegatur Konica Minolta, co gwarantuje najszybszą obsługę serwisową. Wyróżnikiem OPS Monitoring Comfort jest możliwość współpracy z urządzeniami wszystkich producentów. W praktyce oznacza to, że niezależnie od marki czy modelu drukarki – zdalny monitoring Konica Minolta jest w stanie na bieżąco diagnozować poziom zużycia jej materiałów eksploatacyjnych, jak tonery czy bębny oraz sygnalizować występujące usterki. System w takich sytuacjach wysyła automatyczny sygnał do najbliższej lokalizacją delegatury Konica Minolta, ta następnie przekazuje go technikowi.

OPS to przede wszystkim szereg korzyści – redukcja kosztów nawet do 30% i ciągła sprawność floty, ponieważ wszelkie materiały eksploatacyjne są wymieniane automatycznie zanim końca dobiegnie ich okres żywotności. Im bardziej dokument drukowany jest dominującą formą komunikacji z klientami, jak choćby w przypadku banków czy operatorów telekomunikacyjnych, tym ważniejsza sprawność floty.

Duże firmy czy też przedsiębiorstwa z segmentu enterprise mają najczęściej powyżej 100 drukarek. Jednostki samorządowe w dużych miastach nawet około tysiąca. Jeśli do ceny zakupu urządzeń dodamy koszt materiałów wymiennych, usług serwisowych wielu dostawców i energii, roczne wydatki na druk przekroczą nawet 5% firmowego budżetu! A jeśli można oszczędzić, to dlaczego nie oddać usług optymalizujących w ręce partnera?

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

ul. Muszkieterów 15

02-273, Warszawa

Tel: +48 22 560 3300, Fax: +48 22 560 3303

Powrót do serwisu Konica Minolta